محل تبلیغات شما
 
 
ارزیابی سواد دیجیتال باید شامل مولفه های شایستگی و توصیف کنندگان اجتماعی-عاطفی باشد تا اطمینان حاصل شود دانش آموزان ما در سواد دیجیتال کاملاً قرار دارند. لیست های بررسی صلاحیت می توانند شامل ، استفاده و استفاده دقیق از تجهیزات فناوری ، پیمایش در برنامه های نرم افزاری ، استفاده مناسب از ابزارهای وب 2.0 و تعامل مناسب با دیگران در سیستم عامل های دیجیتال باشند ، اما محدود نمی شوند.
 

ترویج سواد دیجیتال در کلاس

"سواد دیجیتال متشکل از مهارت ها ، دانش و درک است که با استفاده از فن آوری های دیجیتال امکان عملی حیاتی ، خلاقانه ، تشخیص و ایمن را فراهم می کند" (

هاگ و پایتون ، 2011). به منظور ارتقا مهارت های سواد دیجیتالی در کلاس ، مربیان باید بتوانند موانعی را که ممکن است مانع پیشرفت استفاده م utilثر از فناوری در کلاس شود ، برطرف کنند.

 
موانع محدود به زبان ، دسترسی محدود ، سطوح مختلف تجربه ، زیرساخت های مدرسه و همگام شدن با تغییرات نیست (مانتیری ، هیببرت و جاکوبز ، 2019). Hague & Payton (2011) ، در مورد اطمینان از اینکه تجهیزات از قبل کار می کنند ، برنامه ای برای مدیریت داده ها تهیه می کند ، می دانید در صورت وجود مشکلات فناوری ، چه کسی را برای کمک بخوانید ، به دانشجویان یادآوری قوانین کپی رایت هنگام تولید کار می کند و آماده ارائه کمک است. به دانش آموزان اطمینان حاصل کنید که p هستندانجام کار با کیفیت بالا.
 
"ممکن است معلمان ادغام سواد دیجیتال به روشی جالب و جالب از نظر آموزشی دشوار باشند" (Ryberg & Georgsen، 2010، p. 90). مربیان باید در برابر استفاده از فناوری سازگار باشند ، ذهن باز داشته و مایل به یادگیری از دانش آموزان باشند و از پیشرفت های فنی در جریان باشند ، (مانتیری ، هیببرت و جاکوبز ، 2019). نواحی مدارس باید اطمینان حاصل کنند که سواد دیجیتال در هر کلاس در سراسر کشور در خط مقدم است ، توسعه مداوم حرفه ای را فراهم کنند.
 
شیوه های سواد دیجیتال نباید محدود به زمان اختصاص کلاس کامپیوتر باشد. معلمان می توانند با استفاده از سواد دیجیتال ، دانش آموزان را در سطوح عمیق تری در زمینه درک مطلب ، اکتشاف علوم ، محاسبات و پردازش های ریاضی ، ادغام هنرها و بسیاری دیگر از مهارت های آموزشی درگیر کنند. "سواد دیجیتال می تواند چرخه یادگیری پرسش ، پرسش ، بررسی پدیده ، ایجاد محتوای جدید ، بحث درباره یافته ها و تأمل در مراحل بعدی را حفظ و تقویت کند" (کیسی و بروس ، 201 ، ص 77 و 79). هنگامی که دانش آموزان قادر به ایجاد دانش جدید باشند ، از تجربیات یادگیری ، که موفقیت علمی و بهره وری آنها را در سواد دیجیتال پشتیبانی می کند ، سود می برند.
 
هنگامی که از دانش آموزان انتظار می رود از سواد دیجیتالی در کلاس استفاده کنند ، مربیان می توانند دانش و موفقیت دانش آموزان را جشن بگیرند. بسیار خوب است که دانش آموزان در پروژه هایی کار کنند که به نفع جامعه مدرسه باشد ، مانند ایجاد آگهی ، مدیریت داده های عمومی برای مدرسه ، ایجاد پاورپوینت برای شب های خانوادگی و رسانه های دیجیتال برای پیشبرد رویدادهای مدرسه. هرچه دانش آموزان را برای پذیرش سواد دیجیتال توانمند کنیم ، آمادگی بیشتری برای ورود به نیروی کار با سواد دیجیتالی دارند تا به دنیای همیشه در حال تغییر فناوری کمک کنند.
 

نتیجه

"آموزش سواد دیجیتال نه تنها در حمایت از دانش آموزان برای تبدیل شدن به زبان آموزان مستقل و انتقادی مهم است ، بلکه همچنین در کاهش فاصله بین تجارب زندگی کودکان در داخل و خارج از مدرسه مهم است" (هاگ و پایتون ، 2011). مربیان باید هنگام حمایت از دانش آموزان با سواد دیجیتالی ، عدالت را در نظر بگیرند. نواحی مدارس باید اطمینان حاصل کنند که همه دانش آموزان فرصت استفاده از رسانه های دیجیتال را بیش از ساعت مدرسه دارند ، در دسترس بودن خدمات اینترنت و تجهیزات کافی فن آوری را کنترل و نظارت کنند. سواد دیجیتال تمام م componentلفه های دانش آموزان ما را در کلاس و فراتر از آن زندگی می کند.

مجله خبری زومیت

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها